Vnitřní režim
Vnitřní řád MŠ
Režim dne jsou učitelky povinny pružně přizpůsobovat aktuálním
potřebám dětí.
V mateřské škole je dostatečně dbáno na soukromí dětí, pokud mají
potřebu uchýlit se do klidného koutku a neúčastnit se společných
činností, je jim to umožněno.
- Nástup dětí: dle potřeb rodičů, pozdější
příchody (po 08.15 hod.) předem hlásit, rodiče jsou povinni dovést dítě
do třídy a osobně ho předat učitelce. Rodiče dětí s povinnou
předškolní docházkou jsou povinni své dítě přivést nejpozději do
8.00 hod. do třídy.
Při vstupu dítěte do MŠ je uplatňován individuálně přizpůsobený adaptační režim.
- Spontánní hry: od příchodu dětí do pobytu venku a po
odpoledním odpočinku – probíhají celý den, prolínají se s činnostmi
řízenými učitelkami ve vyváženém poměru, se zřetelem na individuální
potřeby dětí.
- Didakticky cílené činnosti (činnosti řízené pedagogem): probíhají v průběhu celého dne formou individuální, skupinové či kolektivní práce učitelek s dětmi, vycházejí z potřeb a zájmů dětí.
- Pohybové aktivity:
• denně zdravotně zaměřené cvičení (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační) a pohybové hry
• průběžně pohybové chvilky a hudebně pohybové činnosti
• 1× týdně didakticky cílené pohybové činnosti
• denně dostatečné zařazování pohybu při spontánních hrách a pobytu venku
- Pobyt venku: denně (dle počasí) – dopoledne, odpoledne po odpočinku do odchodu dětí domů. V letních měsících se činnosti přesouvají co nejvíce ven. Způsob využití pobytu venku: spontánní i řízené činnosti s poznávacím cílem a pohybovou aktivitou.
Pobyt venku se neuskutečňuje při mrazu pod 10°C, při silném větru, dešti a při inverzích.
- Odpočinek, spánek: vychází z individuálních potřeb dětí, po obědě cca 30 min. odpočívají všechny děti při čtení pohádky, poslechu relaxační hudby, poté děti s nižší potřebou spánku vstávají, učitelky jim nabízí náhradní aktivity. Lehátka denně připravují a uklízejí uklízečky.
- Stravování:
- vlastní strava připravená ve školní kuchyni
- svačiny se podávají v době od 09.00 hod, odpoledne od 14.00hodin, kuchařky připraví dostatečnou nabídku nápojů a potravin, děti si samy prostírají a samy se obsluhují – vybírají si množství potravin i druh tekutiny, po svačině odnáší nádobí na místo k tomu určené
- obědy se vydávají od 11.30hod., polévky nalévají z připravených mís učitelky, hlavní jídlo na talíře připravuje kuchařka, dítě má právo žádat si o množství, při obědě se používají dle možností příbory, po obědě si dítě po sobě uklidí nádobí, určené děti utřou stolečky – všichni zaměstnanci vedou děti k samostatnosti, malým dětem pomáhá dle potřeby učitelka.
- Pitný režim: děti mají celý den k dispozici v každé třídě tekutiny v konvici, ze které nalévají mladším dětem učitelky, starší děti se obsluhují samy. Učitelky vedou děti k dodržování pitného režimu, konvice doplňuje dle potřeby kuchařka. Nápoje se obměňují – čaje, minerálky, vitamínové nápoje, voda.
- Otužování:
- pravidelné větrání tříd
- učitelky sledují vytápění školy, informují ředitele školy, který redukuje přiměřenou teplotu
- dostatečný pobyt venku
- kontrola vhodného oblečení dětí v MŠ i mimo MŠ